3369
         
|
قیمت و مشخصات فنی پژو ۵۰۸ (تصاویر)
مصطفی خان کرمی در شانزدهمین خودرو و صنایع وابسته مشهد، اظهار کرد:یکی از اهداف شرکت های خودروساز برای حضور در نمایشگاه ارزیابی نظرات مشتریان و نیاز سنجی شان است. به همین دلیل در این نمایشگاه در کنار ما واحد تحفیفات بازار نیز وجود دارد و ما ارتباط بازاری از مشتریان بالقوه و بالفعل محصولات ایران ... مصطفی خان کرمی در شانزدهمین خودرو و صنایع وابسته مشهد، اظهار کرد:یکی از اهداف شرکت های خودروساز برای حضور در نمایشگاه ارزیابی نظرات مشتریان و نیاز سنجی شان است. به همین دلیل در این نمایشگاه در کنار ما واحد تحفیفات بازار نیز وجود دارد و ما ارتباط بازاری از مشتریان بالقوه و بالفعل محصولات ایران خودرو کسب می کنیم.وی با اشاره به اینکه رصد بازار و رقبا از دیگر دلایل حضور در نمایشگاه است، گفت: با عرضه محصولات جدید توان فنی ، داخلی و مهندسی ایران خودرو را ارزیابی می کنیم.خان کرمی عنوان کرد: خودروهای مدرن ٢٠٠٨ که سال ٢٠١٣ به بازار عرضه شد با تغییر با مدل جدید از دی ماه تولید و عرضه می شود. رنو کپچر در عرضه اولیه ١٠۵ میلیون قیمت گذاری شد ،اما ٩٩ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان عرضه شد. در عرضه جدید تعدادی آپشن به آن اضافه شده که قیمت را افزایش می دهد؛ البته فقط پول آپشن را می گیریم و با قیمت قبلی عرضه می شود.خان کرمی اظهار کرد:پژو ٣٠١ یک خودرو اقتصادی است و از نیمه اول سال ٩۶ قابل عرضه است.وی گفت: پژو ۵٠٨ به منظور رقابت در بازار داخلی در سال ٩۶ عرضه می شود و پیش بینی می کنیم که مورد استقبال قرار بگیرد.خان کرمی ادامه داد: خودرو ٢٠٧ جدید که کاملا داخلی سازی شده، نیز عرضه خواهد شد. وی رنو کپچر را خودرو دیگری اعلام کرد که با استقبال خوبی در بازار روبه رو شد البته تاخیری در عرضه وجود داشت که به دلیل مشکلات مربوط به واردات بوده است.وی به واردات ال سی کراس اشاره و تاکید کرد:این خودرو ارزان ترین خودرو اتوماتیک بازار ایران است، هایما نیز عرضه شده و در حال پیش فروش است.خان کرمی با بیان اینکه روی خودرو دنا تغییرات خاصی اعمال شده و آپشن های مورد نظر بازار بر روی آن اعمال شده است، ادامه داد:ال سی کراس نیز با قیمت حدود ۴۴ میلیون تومان عرضه می شود. عرضه دنا جدید نیز با قیمت ۴٨ میلیون و رنو کلیو با قیمتی بین ٧٢ تا ٨۴-٨۵ میلیون تومان صورت می گیرد. پژو ۵۰۸ از همان بدو ورود خود توانست چند جایزه بینالمللی را از آن خود نماید ازجمله آنها میتوان به کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال ۲۰۱۱میلادی و نیز کسب عنوان بهترین خودروی خانوادگی وارداتی به آلمان در همین سال (۲۰۱۱ میلادی) اشاره نمود، عنوان مذکور، با رأیگیری از خوانندگان مجله خودرویی اتو زایتونگ (AUTO ZEITUNG) نصیب این خودرو گردید.پژو ۵۰۸ در سه فرم متفاوت بدنه اعم از سدان، استیشن (SW) و کراساوور (RXH) به تولید میرسد. نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت چندانی با نسخه استیشن آن ندارد و تنها جهت کارایی بهتر در جادههای آفرود، چند سانتیمتری بر ارتفاع آن اضافه و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکیرنگی فرا گرفته است و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول و یا یک فیسلیفت اساسی گردید. تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد و متعاقب آن چراغهای جلو و عقب آن نیز تغییر یافت. علاوه بر اینها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغهای جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگردانده شد، یعنی به میانه جلوپنجره این خودرو. داخل کابین آن هم تحت بهسازی و بهبود مضاعفی قرار گرفت تا آرامش و راحتی بیشتری را برای سرنشینانش مهیا کند.این خودرو با طیف وسیعی از پیشرانههای بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار عرضه میشود. پیشرانههای بنزینی این خودرو در انواع ۱.۶ لیتری ساده و توربو و نیز ۱.۸ لیتری توربو ارائه میشوند که به ترتیب از توانی معادل ۱۲۰ و ۱۶۵ و ۲۰۴ اسب بخار برخوردارند. پیشرانههای دیزلی هم در اشکال متنوعی اعم از ۱.۶، ۲ و ۲.۲ لیتری عرضه میشوند که توان خروجی آنها بین ۱۱۵ تا ۲۰۴ اسب بخار متغیر است. نسخههای وارده به کشورمان هم از نوع ۱.۶ لیتری بنزینی خواهد بود.از لحاظ ایمنی، پژو ۵۰۸ خودرویی بسیار مطمئن و برخوردار از ساختاری صلب و مستحکم است و به سبب بهرهگیری از این ساختار هم توانست به نتایج چشمگیری در تستهای ایمنی نائل آید. این خودرو ۵ ستاره را از موسسه ایمنی یورو انکاپ (EURONCAP) کسب و نرخ بسیار خوب ۹۰ درصد را هم برای ایمنی سرنشینان بزرگسال خود، ثبت نمود. تمامی مدلهای پژو ۵۰۸ بهطور استاندارد به ۶ عدد کیسه ایمنی هوا مجهز هستند. همچنین در تمامی مدلهای این خودرو سامانههای ایمنی متعددی منجمله سیستمهای ABS،EBD،EBA و ESP،ASR و CBC به طور استاندارد وجود دارد و نیز سامانههای کمکی نگهدارنده خودرو در تپهها و سیستم هشداردهنده نقاط کور و… هم در تیپهای فول این خودرو دیده میشود.کابین پژو ۵۰۸ از فضای جادار و درخوری برخوردار است و کیفیت متریال به کار رفته و نحوه مونتاژ قطعات آن نیز در حد بسیار خوبی ارزیابی میشود و این همان نکتهای است که بیشتر سایتهای خودرویی در دنیا چه در اروپا و آسیا و… بر روی آن تأکید وافری دارند. از ویژگیهای دیگر این کابین راحتی و آرامش بسیار بالای آن است و شاید به همین دلیل است که برخی از سایتهای معروف خودرویی ازجمله AUTOEXPRSS بریتانیا و CARADVISE استرالیا و… کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو را ستوده و بر راحتی صندلیهای آن مهر تأیید زدند. البته این موارد در کنار معایبی همچون سیستم نمایشگر لمسی نهچندان کارآمد آن و نیز برخی اشکالات دیگر جای میگیرند. تجهیزات و تکنولوژی به کار رفته در این کابین کمابیش همتراز با اکثر رقبای خود ازجمله فورد موندئو و تویوتا کمری و هوندا آکورد و… میباشد. در انواع مدلهای این خودرو کمابیش تجهیزاتی همانند صفحه نمایشگر لمسی، پوشش چرمی فرمان، سیستم هدایت ناوبری و… قابل مشاهده است.طبق بررسی اینجانب از سایتهای متعدد انگلیسیزبان، درمجموع بیشتر مشتریان این خودرو و قاطبه مصرفکنندگانش در بریتانیا، استرالیا، خاورمیانه و… از عملکرد و کیفیت آن رضایت کافی داشته و حتی شمار نهچندان کمی از آنها نیز این خودرو را در حد عالی ارزیابی نمودند و اینها همه درست برخلاف تصویر مخدوشی است که از برند پژو در ذهن ما ایرانیان جای گرفته و مشتری ایرانی را از این برند فراری نموده است و صدالبته در این میان کسی مقصر نیست جز نماینده ایرانی پژو که تخصص عجیبی در نابودی سابقه خوب یک برند و کیفیت زدایی تام از آن دارد. امید است که پژو ۵۰۸ در ایران با سرنوشت بهتری نسبت به اجداد خود منجمله ۴۰۵ مواجه شود!
مشخصات فنی پژو ۵۰۸این خودرو قرار است با دو پیشرانه متفاوت ۱.۶ و ۱.۶ لیتری توربو در ایران عرضه شود که مشخصات آنها به شرح ذیل است:۱.۶ لیتری معمولی
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت
۱.۶ لیتری توربو
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۶۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۹.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
نوع گیربکس: ۶ سرعته تیپ ترونیک
سیستم فنربندی جلو: مکفرسون استرات با آنتیرول بار
سیستم فنربندی عقب: اتصالات چندگانه (MULTI LINK) با آنتیرول بار
نوع کالیپرهای ترمز جلو و عقب: دیسکیابعادطول/عرض/ارتفاع: ۴۸۳۰/۱۸۲۸/۱۴۵۶ میلیمتر (نسخه سدان) و ۴۸۲۹/۱۸۲۸/۱۴۷۶
میلیمتر (نسخه استیشن) و ۴۸۲۸/۱۸۶۴/۱۵۲۵ میلیمتر (نسخه RXH)
فاصله بین دو محور: ۲۸۱۷ میلیمتر
گنجایش محل بار: ۵۱۵ لیتر (نسخه سدان)
حجم مخزن سوخت: ۷۲ لیتر
وزن: ۱۴۸۵ کیلوگرم (نسخه سدان)ایمنی۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP (ایمنی سرنشینان بزرگسال: ۹۰ درصد)
۶ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل لغزش ASR
سیستم کمکی کنترل پایداری خودرو در سرپیچها CBC
سیستم کمکی نگهدارنده خودرو در تپهها HILL ASSIST CONTROL
سیستم هشداردهنده نقاط کور BLIND SPOT WARNING
سیستم کنترل فشار باد لاستیکها TPMS
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
و… تجهیزات رفاهی (تیپ GTLINE در بازار امارات)سیستم هوشمند ورود بدون کلید (KEYLESS) + دکمه استارت
سانروف برقی مجهز به سنسورهای حساس به مانع
شیفترهای پشت فرمان (PADDLE SHIFTERS)
صندلیهای برقی با حافظه
آینههای جانبی گرم شونده و تاشوی برقی
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو (AUTO LIGHT)
صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
حسگر باران با تیغههای برفپاککن BONELESS
صندلیها با پوشش چرمی
سیستم هدایت ناوبری (NAVIGATION SYSTEM)
سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT)
ترمزدستی الکتریکی (ELECTRONIC HANDBRAKE)
کروز کنترل
چراغهای جلو و عقب از جنس LED
تهویه مطبوع اتوماتیک و دو زمانه
سیستم رهیاب GPS
۸ عدد اسپیکر JBL
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP۳ + پورت USB و AUX و اتصالات
بلوتوث و هندزفری
دوربین دید عقب (REAR CAMERA)
سنسورهای پارک جلو
اگزوزهای سرکرومی دوگانه عقب
صندلی عقب VIP
و…قیمتدر ایران: به طور رسمی مشخص نشده است.
در امارات: ۱۰۶,۰۰۰ درهم (۱.۶ لیتری توربو و تیپ ALLURE) و ۱۱۶,۰۰۰ درهم (۱.۶ لیتری توربو و تیپ GTLINE)  
مدیر سایت نمایندگی ایران خودرو کد 3369 بابل
میلاد قنبری مصیر
|
یکشنبه 17 دی 1396 - 12:22
|
|